Jdi na obsah Jdi na menu
 


Tipy a triky

V této sekci bychom Vás rádi seznámili s věcmi, na které je třeba si dát před rozesláním kampaně pozor. Pokud níže uvedené rady nebudete respektovat, Vaše kampaň nebude mít očekávaný efekt a jediné čeho docílíte je to, že doslova naštvete své zákazníky.

Nezapomeňte na to, že rozesílání newsletterů (direct mailů, mailů atd), které obsahují obchodní sdělení a zasílání informací elektronickými prostředky je upraveno zákonem  č. 480/2004 Sb., který nabyl účinnosti dne 7.9.2004, a podle § 7 tohoto zákona je možné šířit obchodní sdělení elektronickými prostředky pouze za předpokladu, že adresát dal předem prokazatelný souhlas k takovémuto využití svého elektronického kontaktu. Pokud tento zákon porušíte, vystavujete se riziku, že Vám Úřad na ochranu osobních údajů "nadělí" pokutu ve výši několika milionů korun.

Dnes je pro takové účely (kdy chce uživatel nahlásit nevyžádanou poštu - SPAM) k dispozici jednoduchý online formulář.

Součástí tohoto zákona je také povinnost umožnit uživateli odhlásit se z odběru Vámi zasílaného newsletteru. Například po kliknutí na předem vygenerované url.

Takže doporučený postup a pravidla pokud chcete rozeslat obchodní/reklamní newsletter

1. Pokud tento typ kampaně děláte poprvé, vždy se napřed poraďte s profesionální firmou. Newsletter může Vaší firmě přinést nové zákazníky, ale stejně tak může Vaše jméno při nesprávném postupu poškodit

2. Pokud tak z nějakého důvodu nechcete učinit, vždy se přesvědčete, že k emailovým adresám, na které posíláte newsletter, máte prokazatelný souhlas s odesláním tohoto typu emailu

3. Pokud tento souhlas nemáte, vyžádejte si jej od uživatele

4. Snažte se databázi Vašich emailů rozdělit podle typu zákazníka. A´t už jde o pohlaví, věk, místo bydliště atd. Zřejmě dovedete představit, jak zákazníka v Ostravě nadchne sleva na malířské práce firmy z Plzně.-))

5. Před odesláním newsletteru se ujistěte, že máte typ zprávy, který opravdu má smysl posílat. Email, který posíláte by měl mít pro uživatele přidanou hodnotu. Uvědomte si, že kromě Vašeho emailu, dostane uživatel obvykle několik dalších nabídek ve stejný den.

6. Připravte si grafickou podobu newsletteru. Hlavním cílem je to, aby zákazníka zaujal a na první pohled mu bylo jasné, co mu newsletterem chcete sdělit. Volte proto heslovitá slova, která maximálně v jedné větě vystihnout Vaši myšlenku/nabídku

7. Obsah newsletteru může být být koncipován ze dvou pohledů

    a) pouze zákazníka o nějaké akci informujete a v emailu není nutné uvádět odkaz na webové stránky (změna sídla, nová služba kterou poskytujete atd)

    b) chcete, aby zákazník provedl nějakou akci (koupil zboží, vytiskl si kupón, provedl registraci). Pak je nutné v emailu uvést odkaz na konkétní webovou či mobilní stránku. Před odesláním se musíte přesvědčit, že je Váš odkaz funkční!

8. Rozhodněte se KDY budete posílat newsletter. Uvědomte si, že posílat newsletter v neděli ráno není nejlepší řešení

9. Teprve nyní může dojít k nastavení kampaně a rozeslání newsletteru...po ukončení kampaně je nutné vyhodnotit její výsledky. Tzn zajistit si data, která Vám sdělí, jak uživatel na Vaši zprávu reagoval...zda provedl požadovanou akci, zaregistroval, nakoupil nebo se naopak z odběru newsletteru odhlásil